در صورت هنگ کردن کامپیوتر یا کند شدن سیستم چه باید کرد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین خبر های فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 99
:: بازدید ماه : 99
:: بازدید سال : 263
:: بازدید کلی : 1364

RSS

Powered By
loxblog.Com

مقالات روز دنیا

در صورت هنگ کردن کامپیوتر یا کند شدن سیستم چه باید کرد؟
دو شنبه 5 دی 1401 ساعت 7:26 | بازدید : 113 | نوشته ‌شده به دست علی کیمیایی | ( نظرات )

Taking the Lap Out of Laptop.

آیا برای شما پیش آمده که پس از فشردن کامپیوتر، سیستم بدون هیچ هشداری ریستارت شود؟ یا مثلا در حین کار، موس و کیبورد بی دلیل از کار می افتند و کامپیوتر یخ می زند؟ در برخی موارد، حتی ممکن است که به طور مکرر صفحه آبی ویندوز را مشاهده کنید. اگر بارها با این مشکلات مواجه شدید، به این معنی است که سیستم شما باید مشکل داشته باشد. با توجه به اینکه این مشکلات بدون هیچ هشدار قبلی رخ می دهد و ممکن است ساعت ها تلاش شما را هدر دهد، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت نسبت به تعمیر سیستم خود اقدام کنید. در ادامه با وبلاگ عاشقان وب همراه باشید.

برای رفع هنگ کامپیوتر، باید علت اصلی آنها را پیدا کنید. رایج ترین مشکلاتی که باعث اختلال در عملکرد رایانه می شود عبارتند از سخت افزار و نرم افزار ناسازگار، فضای کم حافظه، اجرای تعداد زیادی برنامه با راه اندازی ویندوز، یا آلوده شدن سیستم به ویروس ها و بدافزارها. هر یک از این مشکلات را می توان به روش های مختلف حل کرد. در اینجا برخی از مشکلات سیستم کامپیوتری و روش های رایج برای رفع آنها آورده شده است:

آلوده کردن سیستم به ویروس ها و بدافزارها

حمله ویروس ها یا نرم افزارهای جاسوسی به سیستم یکی از مهم ترین عوامل هنگ کامپیوتر در نظر گرفته می شود. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، حتما یک آنتی ویروس نصب کنید و کل سیستم را اسکن کنید، در صورت یافتن نرم افزار مخرب، اقدامات لازم را برای حذف آن انجام دهید. نرم افزار امنیتی خود را همیشه به روز کنید.

فایل های رجیستری خراب

گاهی اوقات به دلیل نصب، حذف و یا حتی به روز رسانی نرم افزارهای مختلف بر روی سیستم عامل، این احتمال وجود دارد که فایل های اضافی و آسیب دیده به رجیستری شما اضافه شود. این فایل ها می توانند باعث اختلال در عملکرد سیستم شوند.

برای حل این مشکل باید رجیستری را از فایل های اضافی و مخرب پاک کنید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای مختلف و رایگان Registry Repair استفاده کنید.

فضای حافظه کم

برخی از برنامه ها هنگام نصب و اجرا فضای زیادی را اشغال می کنند. اگر فضای کافی برای اجرای این نرم افزارها وجود نداشته باشد، سیستم هنگ می کند. در این مواقع باید فایل های اضافی را حذف کنید یا در صورت امکان برخی از آنها را فشرده کنید. همچنین می توانید فایل های موقت را از سیستم حذف کنید. برای این کار پس از کلیک بر روی منوی Start %temp% را تایپ کرده و سپس فایل ها را از پوشه باز شده انتخاب و حذف کنید.

به هم ریختگی فایل

در صورت سردرگمی و پراکندگی اطلاعات، سیستم برای دسترسی به هر فایل به زمان و انرژی زیادی نیاز خواهد داشت. برای حل مشکل می توانید از ابزارهای موجود در ویندوز استفاده کنید. برای این کار ابتدا وارد This PC یا My Computer شده و سپس بر روی درایو مورد نظر کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. از پنجره باز شده وارد تب Tools شده و سپس بر روی دکمه Optimize در قسمت Optimize and Defragment Drive کلیک کنید.

مشکلات هارد دیسک

گرم شدن بیش از حد هارد دیسک می تواند یکی از عوامل هنگ سیستم باشد. برای رهایی از این مشکل، عملکرد فن های کامپیوتر را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار زیادی در اطراف هارد دیسک و سایر اجزای داخلی کامپیوتر وجود ندارد. برای بررسی سلامت هارد خود می توانید وارد This PC یا My Computer شوید سپس روی درایو C کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. از پنجره باز شده وارد تب Tools شده و سپس در قسمت Error Checking بر روی دکمه Test کلیک کنید.

نتیجه

یکی از دلایل رایج عدم کارکرد صحیح سیستم ها، قدیمی بودن سیستم عامل و درایوهای بحرانی است. برای حل این مشکلات، پیشنهاد می کنیم تا جایی که ممکن است سیستم عامل و درایورهای خود را به روز کنید یا در صورت لزوم دوباره نصب کنید. یکی دیگر از عواملی که باعث هنگ شدن سیستم می شود، خراب شدن یا حذف شدن فایل های مهم سیستم عامل است. با تعمیر سیستم خود می توانید به راحتی خرابی ویندوز را بدون از دست دادن فایل های شخصی خود تعمیر کنید.

 

منبع: onsitego




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: